Skrattbesvärjelse (?!)

Asså fyfaaaaan vad värdelös epoken ”modernism” är. Det är verkligen den sämsta/ tråkigaste/ mest meningslösa och oförståeliga litterära perioden. Den är ju så kass att man börjar skratta av dess kasshet. Inte ens en 55- årig gammal lönnfet transvestit med blodrött ”sexigt” läppstift och kläder som skulle kunna passa min lillasyrra skulle kunna få mig att skratta så mycket som jag skrattade när jag läste den sämsta dikten någonsin, skriven av ryssen V Chlebnikov:

Skrattbesvärjelse
O, skrattleter, skratta upp er!
O, skrattleter, skratta av er!
Skrattigt skrattar de sitt skratt, skrattulerar skrattuellt.
O, skratta av er skrattomant.
O skratta in i skrattofonen – beskrattade skrattleters skratt!
O skratta ut i skrattosfären, överskrattade skrattisters skratt!
Skrattlantis, skrattlantis,
Skratta in och skratta ut, skrattiralj och skrattibut,
Småskrattomer, småskrattomer,
O, skrattleter, skratta upp er!
O, skrattleter, skratta av er!


Asså vafan?! Det är ju inte ens riktiga ord!

x Immortal x

Kommentarer
Postat av: Anonym

helt dött här ju :(

2008-12-07 @ 19:06:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0