A single day is enough to make us a little larger/P.k

Jag anländer tillsammans med min trogna vän, till Kungsgatan kl 18:00 när det var fortfarande soligt ute. Det blåste lite och en glass och en cigg satt inte helt fel.

Vi mötte några kompisar utanför Meeths och hoppfulla och lyckliga går vi in för att se en spelning; MARIONETTE skulle spela hela det nya albumet! Så VÄRT at se!!


Men innan vi fick se huvudpersonerna, skulle vi värma upp med "As she drowned" (om jag inte minns helt fel!) och visst var dem bra, men det var inte riktigt anledningen till varför vi var där (no offense).

När Marionette kom upp på scen blev jag så LYCKLIG lite euforisk nästan. För att på ett sätt känns de känns så långt ifrån, men samtidigt så nära!

De var så FANTASTIKT, SJUKT, GRYMT BRA! Det är väldigt få band, (snarare inga) som skapar den mysig, trygg kontakt med publiken som de gör! Så om ni aldrig har sett/hört de spela så är det något att skriva upp i listan "Att göra innan jag dör". Längtar redan till nästa spelning!

Men allt som är bra i livet varar inte för evigt, vilket gjorde inte denna kväll heller. Slutligen när showen var slut, åkte jag hem svettig, med en massa blåmärke, ett leende på läpparna, en skiva, en signerad bild, två vackra rosor och ett overklig, oförglömlig minne för livet! Tack killar!


/Blackmistress   


Kommentarer
Postat av: Jimmy

Tack själv, Utan dig hade det inte vart det samma!

// Jimmy + Marionette

2008-05-05 @ 09:39:50
Postat av: Erik

Ja, du minns lite fel :) AS YOU DROWN hette förbandet. Men skitsamma ;)

2008-05-05 @ 15:28:51
Postat av: rebecka

coolt, de är grymma ja! jag har tagit massa bilder på dem som finns på min bdb. kika in på hangthesunhigh så säger jag vart de finns. har inte lagt upp de senaste från giget den 3:e maj än bara.

2008-05-05 @ 18:19:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0