METALTOWN


 
OBS! EJ Dead by April ... det ska stå Marionette!

   
Ingen festival utan en riktigt spya och den här spyan ser ju till och med nästan ut som ett konstverk!


Moi + ma meillure et très smexy amie Magdalena

Jag hade tänkte att lägga ned tid och med omsorg skriva ett stort och intressant reportage om den enda festival jag har och med största sannolikhet kommer att besöka i år, nämligen Metaltown. Men så blir det tyvärr inte eftersom hela alltet verkar vilja motverka mig på bästa sätt. Alla bilder vi har tagit är antingen
1. Dåliga
2. I huvudsak endast på mig och min smexiga kompis.
Videoklippen som vi har filmat är kassa med några få undantag som är riktigt grymma. Men tack vare mina ytterst begränsade datakunskaper vet jag inte hur jag ska lägga upp dem på bloggen. Jag vet, stackars mig för att jag inte kommer överens med datorer, men men, någon måste ju vara efter i den här moderniserade it-världen.

För att återgår till ämnet, måste jag säga att jag har haft två otroligt trevliga, svettiga, högljudda, äckelmysigt minnesvärda dagar med några oöverträffbara höjdpunkter. Fredagen var okej men det var på lördagen som man kände hur underbart livet faktiskt kan vara.

Det började redan på morgonen då jag satt och åt kiwi till frukost. Jag slog upp tidningen för att i nästa sekund sätta Kiwin i halsen. Någon däruppe...Ja, jag tror faktiskt på någon random Gud, som måste tycka att jag har varit jättesnäll i år och förtjänar att se Marionette live en sista gång innan jag åker till Indien för resten av sommaren! En MYCKET trevlig övverraskning (som dock på morgonen nästan höll på att  kväva mig till döds) och tillsammans med In Flames tycker jag att Marionettes framträdande var det bästa!

20080628_191339_525335

2008-06-28 - Marionette @ Close-up. FOTO: Björn Bergenheim/ROCKFOTO

Redan klockan 13.00 på vad som i vanliga fall brukar vara morgon, började folk röjja till LILLASYSTER, ett band som jag inte alls trodde skulle vara så bra som de var. Vilket annat band i världen kan få x antal tusen hårdrockare att sjunga Rihannas låt "Umbrella" liksom?!

20080628_145003_789221

2008-06-28 - Lillasyster @ Black Stage. FOTO: Oscar Berggren/ROCKFOTO

Här är dock anledningen till varför jag i första hand bestämde mig för att köpa en biljett till Metaltown - IN FLAMES. Bandet vars musik jag älskat i, jag vet inte hur länge men trots det aldrig sett live! Trots att jag i princip stod längst fram såg jag inget ( eftersom jag nästan är en dvärg...) men det spelar ingen roll för In Flames var fantastiska ändå!

20080629_024256_608586

2008-06-28 - In Flames @ Black Stage. FOTO: Björn Bergenheim/ROCKFOTO

Efter att ha haft två underbara dagar i Sveriges bästa stad tillsammans med härlig musik och stans snyggaste människor kan jag inget annat göra än att längta efter nästa års Metaltown.  Tills dess, ajöss Frihamnen, farväl!

x Immortal x

Kommentarer
Postat av: Jonny

metaltown är tradition ;)

2008-06-30 @ 00:55:21
URL: http://shuxiang.blogg.se/
Postat av: Aron

Hej! Grymt att duvar där och stöttade oss som sagt! Riktigt ball var det! Såg att du filmat lite, råkade inte få något på oss? Hade vart jätte kul att se! Om du vill kan du isåfall adda mig på aron[email protected] :)

2008-07-01 @ 16:51:32
Postat av: Magda

Metaltown äger, vi måste göra om det nästa år. Marionette var en supernice överraskning. :)

2008-07-05 @ 23:46:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0